12.08.2012

GEZDİM GÖRDÜM İSPANYA - BARSELONA - VALENCİA

Yazıma başlamadan önce bu seyahatin gerçekleşmesinde büyük katkısı olan sevgili Dostum Sevginar Karaca'ya sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum.
Barcelona AeroBus
http://www.booking.com/hotel/es/hostal-fina.tr.html?aid=318670;label=hostal-fina-h4cc2lumdbkCrXAMQhuzIQS12551136127;ws=&gclid=CImS8c-g4LECFUYNfAodpxAAYQ          Barselona'ya 17 temmuz tarihinde swiss air'ın Zürih aktarmalı uçusuyla yaklaşık 5 saat uçuşla akşam saat 8 sularında ulaştık. Erken rezervasyon yaptırarak uçuş maliyetinizi azaltabilirsiniz.(gidiş geliş uçuş ücreti 500tl) hava alanından ( T1 terminali)  yaklaşık 15-20 dakikalık bir otobüs yolculuğu ile Catalunya Şehir merkezine ulaşabiliyorsunuz (AeroBus bilet ücreti 5.65 euro) AeroBus tan iner inmez sırtınızda sırt çantanız varsa ve bizim gibi acemi tavırlar içindeyseniz sizi ilk karşılayacak olan kişilerden biri Hikmet abi oluyor :) Hikmet abi kendi işlettiği hostelin tanıtımını yapan bingöllü uzun süredir ispanyada yaşayan bir abimiz :) Barselonaya ayak basar basmaz karşımıza Türkiyeli birinin çıkması bizi hem şaşırttı hemde kendimize olan güvenimizi biraz daha arttırdı. Hikmet abi ile fiyatta anlaşamayınca çantalarımızı yüklendik ve La Rambla caddesinin ara sokaklarında kendimize kalacak hostel aramaya başladık.Eğer tur haricinde ispanyaya geliyorsanız konaklama konusunda alternatifinizin çok fazla olduğunu bilmelisiniz.8-10 kişilik hostel odaları olması ile birlikte 2-3 kişi ya da tek kalabilceginiz odalarda mevcut.Kaldığınız odanın durumuna göre ücrette o oranda değişiyor ama kesinlikle gözünüz korkmasın!

La Rambla Caddesi
Hostal Fina'nın krokisi)İspanyollar oldukça yardımsever insanlar ancak ingilizce sorduğunuz sorulara uzun uzadıya verdikleri ispanyolca cevaplar sizi hem çileden çıkarıyor hemde zaman kaybetmenize neden oluyorlar;) sonunda yine bir ispanyolun ingilizce tarifi ile Barselona da kaldığımız Hostel Finaya geldik.Hostel Fina  2 yıldızlı oldukça bakımlı ve temiz olması ile birlikte La Rambla caddesi Catalunya merkezi ve Barselona katedralinin hemen arkasında olması ile şehrin tam merkezinde bir Hostel.(Hostel gecelik ücreti kişi başı 35 euro kahvalti dahil değil!) Otelimize yerleştikten sonra İspanya da yemek ya da atıştırmalık yiyeceklerin pahalı olacağını düşündüğümüzden dolayı Türkiyede yanımıza aldığımız ton balıklarını yiyerek karnımızı doyurduk. Ancak marketleri gezdiğimizde anladıkki Türkiyeden yanımıza aldığımız birtakım yiyeceklerin ispanya da marketlerde daha ucuz olduğunu gördük. Öğrneğin bizim Türkiye de aldığımız 3 lü ton balığı(6.50 tl) ispanya da sadece

Colomb Heykeli
Port Vell Barcelona
1.14 euro (2.50 tl) yani anlayacağınız pahalı olur diye Türkiyeden yiyecek alıp kendinize yük etmenizin hiçbir anlamı yok. Yemeklerimizi yedikten sonra kendimizi La Rambla sokaklarına attık. İspanya saat olarak Türkiyeden 1 saat geri ve hava ortalama akşam 10 gibi kararıyor. La Rambla caddesinin kalabalık ama eğlenceli atmosferi sizi anında içine alıveriyor.Cadde üzerindeki çiçekçiler resterauntlar (La Rambla üzerinde resterauntlar çok pahalı!) ve değişik kılıklara girmiş bozuk para karşılığında resim çektirebileceğiniz eğlenceli ve komik insanlara rastlamanız mümkün. İlk günün sonunda La Rambla caddesinin sonunda Colomb heykelinin de bulunduğu Port Vell Barselona limanına geldik. Limanın hemen girişinde senegalli ve pakistanlı işportacılar yerlerini almış barcelona ve ispanyayı tanıtıcı bir takım eşyalar satıyorlar.Yine burada öğrendikki akşam 11 den sonra ispanya da marketlerde alkol satışı yasak ve sadece kafe ve barlarda alkol alınabiliyor ancak pakistanlılar sokaklarda kutu bira satışı yaparak bu yasağı deliyorlar. İspanya da en ucuz içeceklerden biri de alkollü içecekler.Marketlerden 33 Cl bira 0.40 euro - 50 cl lik bira 1 euro ödeyerek alabiliyorsunuz. suda bira kadar ucuz bir içecek ancak bu söylediklerimi supermarketler ya da kentin dört bir yanına dağılmış carrefour,dia  gibi marketlerden almanız gerekiyor ki aksi halde çok pahalıya mal edebilirsiniz.Başka bir ayrıntıda göreceksinizki Barselona da süpermarketlerin neredeyse hepsini pakistanlılar işletiyor.İlk günün sonunda yorgunluk ağır basıyor ve barselonanın bitmek bilmez canlılığı arasında otelimizin yolunu tutuyoruz.

18 Temmuz

Antoni Gaudi
Avrupa'nın dışında İspanya'nın kuzeydoğusunda yer alan Barselona'da bir Akdeniz kenti kışkırtıcılığının yanı sıra gerçekten de görkemli bir tarih, ilginç bir modernizm var. Tarihi binaların yanında yükselen tuhaf geometrik yapılar ve heykeller daha ilk bakışta, kenti pek çok Avrupa kentinden ayırıyor. Picasso, Miro, Dali ve Gaudi gibi sanatçıların yıllarca burada yaşamış olması ve yaratıcılıklarını burada ortaya koymaları, başka nasıl açıklanabilir!
Ama Barselona'yı Barselona yapan ne Dali ne de Picasso. Kent tüm ihtişamını ünlü mimar Antoni Gaudi'ye borçlu.

Güzel bir uykunun ve tabiki ton balıklarımızın ardından kendimizi barselona sokaklarına atıyoruz.İlk
hedefimiz hemen La Rambla üzerinde bulunan tarihi kilise.Gotik mimarisiyle ünlü şehirde bunun gibi küçük büyük birçok kiliseye rastlamak mümkün. Kilise duvarlarında bulunan Hz. İsa tasvirleri ve diğer tasvirler görülmeye değer güzellikte.
       Buradan sonra yine La Rambla üzerinde bulunan denizcilik müzesini geziyoruz.Dünya da
ahşaptan yapılmış ilk denizaltılardan biri buranın bahçesinde sergilenmekte ayrıca titanic müzesi ve denziliciliğe ilgi duyanlar için görülmesi gereken birçok eşyayı bu müze aracılığı ile gezip görebilirsiniz.
Titanic :)
Ahşap Denizaltı
Denizcilik müzesinden sonra muttlaka gidip görmeniz gereken yerlerden biri olan Plaça De Espanya'ya doğru yol alıyoruz.Barselona da kentin heryerine çalışan metro hatları mevcut ve Plaça de Espanya' ya metro ile de gidebileceğiniz gibi bizim gibi yol üzerinde değişik yerler görmek umuduyla yürüyerek de gidebilirsiniz.Yürüyerek yaklaşık 1.30-2 saatte Plaça de Espanya'ya ulaşabilirsiniz ancak yol üzerinde gördüğümüz birçok yeri ziyaret ettiğimiz (örneğin:molino müzikal binası,ara
sokaklarda ki kilise ve ilginç yapılar) için bizim yürüyüşümüz 3 saatin üzerinde sürmüştü. Yine yol üzerinde dikkatimizi çeken yerlerden biride üzerinde Türk bayrağı olan A La Turca adlı döner kebap restorantı.Açlığımızı gidermek amacıyla oturuyoruz ancak ne görelim türk bayraklı yerin ne sahibi ne de çalışanlarının Türklerle ilgisi yok:) burayı da pakistanlılar çalıştırıyor.Gelelim yemeklerine 2 kişi ekmek arası döner pazarlıkla (5 euro) ödedik ancak yemek lezzeti bakımından puanlayacak olursak
A la Turca
10 üzerinden en fazla 3 puan alır. :( Döner ile ilgili bilmeniz gereken bir konuda burada döner bazlama dediğimiz açık ekmeğe sarılarak veriliyor ve ketçap ya da mayonez dökülmüyor bunun yerine cacıktan biraz daha kıvamlı yoğurt dönerin üzerine dökülüyor.Yemek faslından sonra Plaça de Espanya' ya doğru yol alıyoruz. Plaça de Espanya Meydanı ; Plaça de Catalunya Meydanı ile Barselona’nın en önemli meydanlarından birisidir. 1929 yılında Uluslarası Fuar için yapılan Plaça de Espanya Meydanı gün boyu çok hareketlidir. Barselona’nın en önemli müzelerinden birisi olan Museu Nacional d’Art de Catalunya (MNAC) ve Joan Miro Parkı (Parc de Joan Miró) da bölgede bulunmaktadır.Haftanın belirli günlerinde akşam saatlerinde Plaça de Espanya da bulunan süs
havuzunda ışıklı su gösterisi yapılmakta ve kesinlikle kaçırmamanızı tavsiye etmekteyim.(bizim gittiğimiz günde su gösterisi yapılmadığı için izleyemedik ) Uzun bir yürüşün ardından MNAC müzesinin önünde susuzluğumuzu ispanyolların yerel içkisi olan Sangria ile gideriyoruz ve bu bizim sangria ile tanıştığımız ilk an oluyor :)
Placa De Espanya
MNAC Müzesi
          MNAC müzesine giriş ücretli (17 euro) (önemli not: ispanyaya giderken yanınızda mutlaka öğrenci kimliği bulundurun sizin veya birbaşkasının adına olmasına takılmayın:) öğrenci kartlarına müzeler dahil birçok yerde yaklaşık %30-50 arası indirim uygulanmakta.Ben öğretmen kimliğimi  öğrenci kimliği gibi kullanarak indirimlerin birçoğundan yararlandım:) ) MNAC müzesinde ispanya tarihi ile ilgili birçok eseri görebileceğiniz gibi modern zamanlarda yapılmış birtakım eserleri de burada ziyaret etmeniz mümkün.(müzede gezerken biletinizi asla atmayın.Müze içinde girdiğiniz her alana bu bilet ile girebiliyorsunuz) müze içindeki gezimiz yaklaşık 3-4 saat sürdükten sonra müze binasının önünde tekrar bir yorgunluk şarabı ve tabiki Sangria'larımızı içiyoruz. (Sangria 1,5 litre markette 2 euro kafelerde bardağı 3-4 euro) Buradan ayrılıyoruz ve Meydanın  hemen karşısında
69 Erotic Museum
bulunan Barcelona Arenas (eski arena yeni alışveriş merkezi) alışveriş merkezine uğruyoruz burada biraz oyalandıktan sonra otelimize dönüyoruz. Odamızda biraz dinlenip Güzel de bir akşam yemeğinden sonra ( güzel akşam yemeğimiz dardanel ton balığı ve domates:) ) kendimizi La Rambla nın bitmek bilmez eğlenceli dünyasına bırakıyoruz:) bir çılgınlık yapıp La Rambla üzerinde bulunan Erotik shoplara girebilir bununla birlikte 69 erotica museum'u da ziyaret edebilirsiniz.;) saat 03 oldu Gecenin sonunda yorgunluk ağır basıyor ve kendimizi yataklarımızda buluyoruz...

19 Temmuz
Camp Nou
Güne herzamanki gibi Ton balıklarımızı yiyerek başlıyoruz :) Bugünkü gezimiz Nou Camp stadyumu ile başlıyor. Nou Camp ya da ispanyolların deyişiyle Camp Nou stadyumuna metro ile Catalunya meydanından ulaşabilirsiniz.Metro dan indikten sonra 10 dakika yürüyerek Nou Camp Stadyumuna varıyoruz.Stadyuma ulaştığımızda insan seliyle karşılaşmaya hazır olun.Stadyuma girmeden önce
Megastore'a uğramanızı tavsiye ederim.Bracelona Futbol Kulübünün orjinal forma ve ürünlerinin satıldığı merkezde 20 euro dan 250 euro ya kadar fiyat aralığında ürün bulmanız mümkün.
(forma 51 euro ya) Aldığım BARCA formamı giyerek megastore dan ayrılıyoruz.Stadyum girişi ücretli ve buradada öğrenci indirimi var.(stadyuma giriş 23 euro) öğretmen kimliğimi göstererk girmeye
çalışıyorum ancak kimlikten birşey anlamadıkları için geçersiz olduğunu
söylüyorlar ve tam ücret ödeyerek stadyuma giriyoruz:) (gereksiz not:Barça sadece stadyum ziyaretlerinden yıllık 25 milyon euro para kazanıyormuş!)Stadyumun girişinde harika bir dizayna sahip olan Barça müzesi bizi karşılıyor.Kullanılan görseller,müzikli şovlar,barcelonanın şimdiye kadar kazandığı kupalar,messinin kazandığı altın top ve altın ayakkabı ödülleri ile Barça nın diğer branşlarda
kazandığı tüm ödül ve kupaları burada görebiliyoruz. Bunun dışında Barça nın kullandığı soyunma
odasını,locaları,basın tribünü ve tribünlerin yeşil çimlerle buluştuğu alana kadar iniyoruz.Dilerseniz
10 euro ya şampiyonlar ligi kupası ile resim çektirebilirsiniz. Yaklaşık 3-4 saatimizi burada
geçirdikten sonra tekrar metronun yolunu tutuyoruz.
Casa Batllo
Sagrada Familia
Şimdiki hedefimiz Casa Batllo.Casa Batllo ; Barselona’daki tüm önemli yapılarda imzası bulunan ünlü Mimar Antonio Gaudi tarafından yapılmış olup Barselona’nın en turistik yapıları arasında yer alır. Passeig de Gràcia Caddesi üzerinde bulunan Casa Batllo nun giriş ücreti (17 euro) öğrenci kimliğimiz ile buraya (11 euro) giriyoruz.İlginç mimarisiyle zemin katından çatısına kadar görülmeye değer bir yapı.Casa Batllo her gün saat 09:00-20:00 saatleri arasında ziyaretçilere açıktır. 28,31 Mayıs , 15,21,27 Haziran günleri ise saat 14:00 ‘e kadar açıktır.Burada da yaklaşık 2 saat gezindikten sonra ayrılıyoruz ve yeni rotamız Gaudinin hiç bitmeyen eseri Sagrada Familia.Sagrada Familia Halk arasında bitmeyen kilise olarak adlandırılan bu yapıt Gaudinin en önemli eseri olarak kabul edilmektedir. Gaudinin ölümünden sonra kilisenin yapımına halktan alınan bağışlarla devlet tarafından devam edilmektedir.Giriş ücreti gezeceğiniz yere göre değişmekle birlikte en fazla (20 euro dur. )Burayada öğrenci kimliğimizi kullanarak (11 euro ya) giriyoruz.İçeri girdiğiniz zaman dış duvardaki işlemelerin ne kadar özenle yapıldığını hemen fark ediyorsunuz.İçeri girdiğinizde sizi Gaudi sarıp sarmalıyor:) tavan mimarisi,kolonların devasa ve çok kollu görseli ilgimizi çekiyor.Yani kısacası İspanyaya geldiniz zaman mutlaka görmeniz gereken en önemli yapıt burası. Müzesiyle birlikte yaklaşık 3 -4 saatimizi burada geçirdikten sonra Sagrada Familia dan ayrılıyoruz ve yürüyerek buraya çok yakın olan Torre Agbar binasına geliyoruz.Yolda yürürken susuzluğumuzu gidermek amacıyla marketten biralarımızı alıyoruz unutmayın alışveriş yaparken herzaman pazarlık yapın.pazarlık sonucunda market satış elemanı indirim yapmasa da ısrarımızdan çok sıkılmış olacakki birer tane çikolata veriyor :)Kurşuna benzeyen  ilginç tasarımıyla dikkat çeken Torre Agbara geldiğimizde öğreniyoruzki buraya gündüz saatlerinde gelinmezmiş :) hava karardıktan   sonra binanın ilginç ışıklandırması ile görsel bir şov yapılıyormuş bu binada. Görevliye binayı gezmek istediğimizi söylüyoruz ve üst katlara çıkmak için izin istiyoruz ancak binanın bir işyeri olduğunu ve üst katlara çıkmamızın mümkünb olmadığını söylüyor ve sadece giriş katında bekleme salonunu gezebileceğimizi söylüyor.:))) buradan ayrıldıktan sonra Torre agbar'ın hemen yanındaki büyük alışveriş merkezine kendimizi atıyoruz,biraz alışveriş ve atıştırmaca dan sonra metro ile tekrar otelimize geliyoruz. Burada biraz dinlendikten sonra bugün bir farklılık yapıp yemeklerimizi dışarıda yiyoruz :) ( Ton balığı  da bir yere kadar:) ) Barcelona plajının hemen karşı tarafında bulunan bir Türk restorantında yemeklerimizi yiyoruz.Burada baklavadan revaniye,sütlaça kadar aradığınız birçok Türk tatlısınıda bulabilirsiniz hem de ev yapımı :) yemekten sonra Barcelona plajında ve plaj çevresinde ki eglence yerlerinde bir müddet takıldıuktan sonra sabah ki yolculuğumuz için hazırlıklarımızı yapmak üzere otelimize geri dönüyoruz.

20-21-22 Temmuz (VALENCİA)

Barcelona Estacio Del França
Valencia Estacio Del Nord

Bugün sabah erken kalktık çünkü saat 09.00 treni ile Valencia ya gidiyoruz.(valencia tren ücreti banliyö 28.10 - hızlı tren 40 euro) ucuz olması açısından banliyö treni ile barcelonadan valencia ya yaklaşık 5 saat süren bir tarafımızda deniz diğer tarafımızda köyler olan keyifli bir yolcıuluk yapıyoruz. Ayrıca bugün ton balıklarımızı trende yemenin keyfini sürüyoruz üstelik bugün menüde domates ve meyve suyu da mevcut :) trende Tarragona da ki Rock festivaline giden gençlerle sohbet ederek geçen keyifli bir yolculuğun ardından saat 2:00 gibi Valencia ya varıyoruz. Valencia tren istasyonundaki kalabalığı görünce eğlenceli,hareketli bir kente geldiğimizi düşünerek kendimizi Valencia caddelerine atıyoruz.İlk hedefimiz kendimize kalacak bir yer ayarlamak ve daha sonra da valencia sokaklarını yürüyerek aşındırmak:) (bir büyüğümüz yollar gide gide aşınmaz demiş ama neyse ) Kalacak yer bulmakta zorlanmıyoruz birkaç hostelle görüştükten sonra kendimizi şehrin merkezinde Valencia üniversitesinin hemen karşısında bulunan Paris Hostel de buluyoruz. resepsiyonda ki adamın tipini pek beğenmesekte odalar temiz ve gecelik ücretinin uygun olması sonucunda burada konaklamaya karar veriyoruz.(gecelik konaklama ücreti kişi başı 21 euro) Otelimizde biraz dinlendikten sonra (uyuya kalmışız:)) akşam saatlerinde kendimizi valencia ya bırakıyoruz.Valencia tren istasyonunda ki hareketliliğin aksine çok sakin sokaklarında insan sayısının çok az olduğu sessiz bir kent.Gezilecek mekan sayısı da sokakta ki insan sayısıyla neredeyse orantılı! metronun Xativa hattı üzerinden yürüyerek şehri gezmeye başlıyoruz yol üzerinde gotik mimarinin örneklerinden birkaç kilise valencia katedrali ve valencia kalesinden ayakta kalmış iki büyük sur arasında ki kale kapısı burada gezilip görülmeye değer yerlerden bir kaçı.Ayrıca kent meydanında bulunan valencia belediye binası ve posta binaları da ihtişamlarıyla görülmeye değer. Kentin tam ortasında bir ekolojik park ve botanik bahçe bulunuyor. (giriş 2 euro) Kenti bir sur gibi sarıp sarmalayan nehir havzası düzenlenerek rekreasyon alanı haline getirilmiş insanlar öğlen siesta saatlerinde bu alana gelip çeşitli oyunlarını oynayabildikleri gibi koşu parkuru,bisiklet pisti,kayak pisti çocuk oyun alanları ile birçok aktivitelerini burada gerşekleştirebiliyorlar.kent bu nehir havzasının tam ortasında kalıyor.Valencia oldukça küçük bir şehir neredeyse tüm cadde ve sokakları valencia meydanına çıkıyor.Valencia semt pazarı:)Valencia da görülmeye değer önemli yerlerden biri.Valencia da görülmesi gereken önemli yerlerden biri de Hemisferic olarak bilinen içinde birçok müzeyi barındıran yapı. Hemisferic uzay bilimleri müzesinden akvaryuma,indiana jones macera evinden 5D sinemalara kadar çok kapsamlı bir bilim merkezi olarak adlandırılmaktadır.Hemisferic'i de gezdikten sonra şimdiki rotamız Valencia plajı ve tabiki denize girmek.Valencia deniz suyu oldukça sıcak ve derinlik denizin çok içlerine gitmemize rağmen belimizi geçmiyor ancak plaj'da ki güzellikleri mutlaka görmeniz gerekiyor :)Valencia'da bar tarzı mekanlar akşam saat 10dan sonra açılmaya başlıyor ve neredeyse sabaha kadar açıklar.Valencia da ki otelimizin ucuz olmasından dolayı artık ton balığı yemiyoruz bunun yerine buraya özgü tatlardan tatmaya çaba harcıyoruz.Akşam yemeğimizde Paella Valenciana var(karides,midye ve ilginç soslarla yapılmış pilav)yanında ispanyolların yerel içeçeği sangria.(akşam yemeği kişi başı 10 euro)
Valencia Beach
Valencia Paella

Valencia da ki son gecemiz de valencia festivalinin açılışına gidiyoruz.Açılış palau de musica'da yapılıyor burası da rekreasyon alanının üzerinde bulunan biryer. Rekreasyon alanının çeşitli yerlerinde festivalle ilgili gösteriler yapılıyor ama bizim için en güzeli en dikkat çekici olanı ana merkezdeki canlı müzik ve yaşlı çiftlerin hiç bitmek bilmeyen enerjileri ile dans etmeleriydi.Türkiye'de ki köy festivallerini andırıyor ancak burada insanlar oturup izlemek yerine dans ederek organizasyonun bir parçası oluyorlar ve kesinlikle görülmeye değer! Gece saat 2-3 gibi otelimizin yolunu tutuyoruz.
Horchata Valenciana
Valencia Sofra Tapas
Bugün çok yorgunuz ve yataktan çıkmak istemiyoruz ancak saat 12 ye kadar odamızı boşaltmak zorundayız.Otel'den ayrıldıktan sonra tekrar Barcelona'ya dönmek için saat 5 teki trene biletlerimizi alıyoruz eşyalarımızı tren istasyonunda bulunan emanete kilitledikten sonra(emanet 4 euro) tren saatine kadar şehrin neredeyse bütün sokaklarını tekrar geziyoruz.Bugün pazar olduğu için ispanya nın diğer bölgelerinde olduğu gibi neredeyse tüm dükkanlar ve alışveriş merkezleri kapalı sadece valencia katedrali çevresindeki semt pazarı açık durumda.Burada birkaç küçük hediye alışverişi yaptıktan sonra artık vakit tamam ve barcelonaya hareket için tren istasyonuna gitme vaktidir.Yaklaşık 5 saat yine keyifli bir yolculuktan sonra akşam 10 gibi barcelonaya ulaşıyoruz ve doğruca hostel Fina'ya bayan Emma'nın yanına gidiyoruz.Bayan Emma bizi karşısında görünce şaşırdı 'siz gitmemişmiydiniz' şaşkınlığından sonra oda konusunda anlaşıp hemen odalarımıza yerleştik.Biraz da olsun yorgunluğumuzu attıktan sonra kendimizi dışarı atıyoruz ilk hedefimiz karnımızı doyurmak bunun için bir hata yapıp La Rambla üzerinde ki restoran lardan birine oturuyoruz.Menümüzde ucuz olur düşüncesiyle pizza ve kola var ama bugüne kadar yediğimiz en pahalı yemeği La Rambla da yiyoruz. Yemekten sonra kısa bir catalunya turu ve otelimize geri dönüyoruz.

Park Güell
23-24-25 Temmuz
Park Güell ve Mehmet abi
Bugün Barcelona da yine Gaudi'nin bir eseri olan Park Güell'i gezeceğiz.Park Güell Şehre tepeden bakan bir noktada.Buraya yürüyerek gitmeyi tercih ettik ama yol bir hayli uzun siz metroyu tercih edin:)Catalunya merkezden metro ile yaklaşık 15 dakika da buraya ulaşabilirsiniz ancak yol üzerinde bulunan yine bir Gaudi markası olan Casa Millayı görmek istiyorsanız yürümeyi tercih etmelisiniz. Burada da karşımıza ilk bakışta Japon zannettiğimiz yelpaze satan ama daha sonra bizim Türkçe konuştuğumuzu duyan ve "Gençler çantanıza dikkat edin" diyerek bizi uyaran Konyalı Mehmet abi ile tanıştık.Park Güell oldukça geniş bir alana kurulmuş olup burada şehri kuş bakışı izleyebilir ve birzamanlar Gaudinin de yaşadığı şimdi müze olarak kullanılan evi gezebilirsiniz.Burda yaklaşık 3-4 saat kaldıktan sonra yeni hedefimizde barcelona katedrali ve daha sonra da akşam saatlerinde Plaça de Espanya ya gidip ışıklı su gösterilerini izlemek var.Barcelona katedrali kentin tam ortasında La Rambla'nın ara sokaklarında bulunan ve mutlaka gezilip görülmeye değer yerlerden biri ve buraya giriş ücretsiz ama isterseniz kapıda dilencilere para verebilir veya katedrale bağışta bulunabilirsiniz:) bizim gönlümüzden kopmadığı için ne bağışta bulunduk ne de dilenciye para verdik:)) Birkaç saatimizi burada geçirdikten sonra oyalanarak Placa de Espanya ya doğru yürümeye başlıyoruz yolumuz üzerinde bulunan Hard Rock Cafe'ye ugruyoruz burayı da gezip dolaştıktan ve biraz alışveriş yaptıktan sonra yolumuza devam ediyoruz.saat 7-8 gibi Plaça de Espanya'ya geliyoruz buraya gelme amacımız ışıklı su gösterisini izlemek ancak öğreniyoruzki haftanın belirli günlerinde bu gösteriler yapılıyor ve pazartesi günü bu günlerden değil :( büyük bir hayal kırıklığı ve yorgunluk birleşince kendimizi Espanya meydanında bulunan bulunan oturma sıralarına resmen teslim ediyoruz. Burada bir müddet dinlendikten sonra La Ramblaya otelimize geri dönüyoruz ve günü tamamlıyoruz.

Bugün ispanya da ki son günümüz.Yarın sabah geri dönüş yolculuğu var ve bizde bir karar alarak bugün geceyi dışarda geçireceğiz ve bunun için odamızı boşalttıktan sonra çantalarımızı yanımızda taşımak istemediğimiz için havaalanına gidip emanete bırakıyoruz ve tekrar Catalunya şehir merkezine dönüyoruz.Artık gezme işini tamamen bırakıp ailemize ve arkadaşlarımıza hediyelik eşya satın alma işine koyulduk.Magnet vs gibi küçük şeyler almayı düşünüyorsanız barcelona limanı üzerindeki köprüden ya da La Rambla caddesinin ara sokaklarından almanızı tavsiye ediyorum.Buralarda magnet gibi küçük şeyleri en fazla
Barcelona Catedrali
(1 euro ya) alabilirsiniz bununla birlikte buraları işleten pakistanlılarla pazarlık yapma şansınız da var ancak La Rambla üzerinde alışveriş yapmak isterseniz bu ücretler 3-4 katına kadar ulaşmaktadır.Alışverişimizi bitirdikten sonra amaçsızca şehri dolaşmaya devam ediyoruz. Geceyi Barcelona katedralinin önündeki merdivenlerde geçiriyoruz sangria'sını,birasını alan buraya geliyor burada hem sohbet edip hemde içkilerini içiyorlar.Gecenin ilerleyen saatlerinde polisin bir uygulamasına şahit oluyoruz.Polis ispanya vatandaşı gençlerin içeceklerini döktürüp kutularını çöpe attırıyor ancak turistlere karışmadan bulunduğumuz alandan ayrılıyorlar.Barcelona katedrali önünde kısa süreli bir uykudan sonra sabah oluyor ve aerobus'lara binip hava alanının yolunu tutuyoruz. saat 09.45 swiss airin zürih aktarmalı uçuşuyla tekrar ve maalesef Türkiyeye dönüyoruz:)

Not: Resimlerin üzerine Tıklayarak Büyütebilirsiniz!

BARSELONA'DA GEZİLECEK YERLER

Sagrada Familia ; Barselona’nın en önemli yapılarından biri olup şehre adeta imzasını atan ünlü Mimar Antonio tarafından tasarlanmış bir kilisedir. Halk arasında bitmeyen kilise olarak da bilinen kilise Sagrada Familia, ünlü Mimar Antoni Gaudi tarafından 1882 yılında yapımına başlanmış fakat Gaudi’nin ölümü sonrası yarım kalmıştır. Gaudi’nin karmaşık mimari anlayışının çözüm zorluğuna rağmen kilise yapımına halen devam edilmektedir. Sagrada Familia‘nın bitmemesinin bir diğer nedeni ise halen halkın sembolik yardımları ile yapımına devam ediliyor olmasıdır.
Barselona ‘da gezilecek yerler listesinde kesinlikle ilk sırada bulunması gereken Sagrada Familia ‘nın dilerseniz içini de gezebilir. Fakat bunun için özellikle yaz aylarında yüzlerce metreleri bulunan giriş kuyruklarını girmeyi göze almanız gerekiyor. Barselona’da eğer kısıtlı vaktiniz var ve diğer önemli yerleri de gezmek istiyorsanız kilise içini gezmek size çok zaman kaybettireceğini unutmayın

Sagrada Familia
Bunun dışında kilise etrafında çok güzel bir yeşil alan bulunuyor. Burada biraz mola verebilir , günün yorgunluğunu atabilirsiniz.
 Barcelona Katedrali
Barcelona Katedrali ya da Katalanca bilinen tam adıyla “Catedral de la Santa Creu i Santa Eulàlia “ Barselona’nın eski yerleşim birimi olarak bilinen Barri Gotic sınırları içinde bulunmaktadır. La Rambla Caddesi üzerinden yürüyerek 10 dakika uzaklıkta bulunan Barselona Katedrali ‘nde de Sagrada Familia Bazilikası‘nda olduğu gibi yenileme ve restorasyon çalışmaları devam etmektedir.
Barselona Katedrali

Casa Batllo ; Barselona’daki tüm önemli yapılarda imzası bulunan ünlü Mimar Antonio Gaudi tarafından yapılmış olup Barselona’nın en turistik yapıları arasında yer alır. Passeig de Gràcia Caddesi üzerinde bulunan Casa Batllo‘yu dilerseniz içeriden de gezebilirsiniz , tabi bunun için özellikle az aylarında oluşan uzun kuyrukları dikkate almak gerekiyor.

Casa Batllo

Picasso Müzesi (Museu Picasso) ; ünlü ressam Pablo Picasso ‘nun Mavi Dönemim dediği senelerde (1901-1904) yaptığı eseler başta olmak üzere birçok eserinin ve kişisel eşyalarının sergilendiği Barselona’nın en çok ziyaret edilen müzelerinden birisidir.
Picasso yaşadığı dönemde yaptığı eserleri zaman zaman arkadaşı Jaume Sabartés’a hediye ediyordu . Git gide artan eser sayısı ile önemli bir koleksiyonun sahibi olan Jaume Sabartés eserleri değerlendirmek amacı ile Picasso Müzesi ‘ni kurmayı düşünmüştür. Sebartes , müzenin Picasso’nun doğum yeri olan Malaga’da kurulmasını düşünmüş fakat Picasso müzenin Barselona’ya ait olmasını söylemesinden sonra Picasso Müzesi 1963 yılında Barselona’da kurulmuştur.
Müze , Sebartes’in Picasso’nun ona sağlığında verdiği 574 parça eseri bağışlamasıyla kurulmuştur.Daha sonra Sebartes’in ölümünden sonra Picasso önceki çalışmalarından da oluşan yaklaşık 1000 eseri daha Picasso Müzesi ‘ne bağışlamıştır. Şu an müzede yaklaşık olarak 3500 eser sergilenmektedir.

Parc de la Ciutadella ; Barselona’nın Ciutat Vella bölgesinde 1877 yılında kurulmuş , içerisinde Barcelona Hayvanat Bahçesi‘ni de barındıran yeşilliklerle kaplı çok güzel bir parktır. Park şehir içinde biraz sakinlik arayanlar için güzel bir alternatif olabilir.
Zoo de Barcelona (Barcelona Hayvanat Bahçesi) ; Barselona’nın Parc de la Ciutadella parkı içerisinde bulunan , özellikle ailenizle birlikte eğlenceli vakit geçirebileceğiz güzel bir gezi noktasıdır. Zoo de Barcelona , özellikle 2003 yılında ölen Albino Gorili olan “Snowflake” ile dünyaca tanınmış ve o yıllarda çok popüler olmuştu.

Plaça de Espanya Meydanı ; Plaça de Catalunya Meydanı ile Barselona’nın en önemli meydanlarından birisidir. 1929 yılında Uluslarası Fuar için yapılan Plaça de Espanya Meydanı gün boyu çok hareketlidir. Barselona’nın en önemli müzerinden birisi olan Museu Nacional d’Art de Catalunya (MNAC) ve Joan Miro Parkı (Parc de Joan Miró) da bölgede bulunmaktadır.

Plaça de Espanya
Plaça de Espanya Meydanı ‘na ulaşım ise son derece kolaydır. Meydana metro ile “Espanya” (L1, L3, L8) durağı üzerinden bölgeye ulaşabilirsiniz
Montjuic Tepesi ; Barselona’nın muhteşem manzarasını izleyebileceğiniz şehirdeki en güzel noktalardan birisidir. Montjuic Tepesi üzerinden Barselona manzarasını seyredebilir çok güzel fotoğraflar çekebilirsiniz. Montjuic üzerinde bulunan ve Barselona’nın en güzel gezi noktalarından olan Poble Espanyol‘a giderek de Montjuic Tepesi’nin keyfine varabilirsiniz. Poble Espanyol dışında Fundacio Joan Miro Müzesini , ve Anella Olympica’yı (Olimpiyat köyü) de bölgeye yakın konumdadır.
Montjuic Tepesi’nde özellikle kış ve bahar aylarında hava soğuk olabiliyor. Bu yüzden bahar ve kış aylarında hava güzelken bile tepeye çıksanız da yanınıza hırka vb bir şeyler bulundurmanız da fayda var.

Park Guell ; Barselona’nın en önemli simgelerine imza aran ünlü Mimar Antonio Gaudi tarafından Guell ailesinin soyluluk göstergesi olarak 1900 ile 1914 yılları arasında yaptığı çok güzel bir parkttır.1923 yılında halka açılan park Unesco Dünya Miras Listesi’nde de yer alır ve girişi ücretsizdir. Barselona’da gezilecek yerler listesinde bana göre en eğlenceli ve güzel gezi noktalarından birisi olan Park Guell‘i ziyaret etmeden şehirden ayrılmayın  Bu arada Park Guell‘e giderken yanınıza atıştırmalık bir şeyler alırsanız parkta piknik havası yaşayabilirsiniz.

Park Güell

Camp Nou
Nou Camp (orjinal dilinde Camp Nou) ; günümüz futbolunun en önemli ismi FC Barcelona ‘nın 100.000 taraftarı önünde maçlarını oynadığı dünyaca ünlü stadıdır. Eğer siz de bir futbol severseniz Barcelona’ya kadar gelip de FC Barcelona ‘nın muhteşem stadı Nou Camp ‘ı görmeden dönmeyin

Plaça de Catalunya ; Barselona’nın en büyük ve işlek meydanlarından birisidir. Meydan etrafında Barselona’nın en hareketli ve ünlü caddelerinden olan La Rambla Caddesi bulunur. La Rambla dışında meydanın diğer ucunda Passeig de Gracia Caddesi de burada bulunur. Plaça de Catalunya Meydanı üzerinde ayrıca Hard Rock Cafe, Mc Donald’s, Subway gibi birçok ünlü cafe & restaurantları bulabilirsiniz.

Plaça de Catalunya

Poble Espanyol ; Barselona’da gezilecek yerler listesinde yer alan yapay bir İspanyol Köyü olup , Barselona gezisi boyunca benim de çok hoşuma giden yerler arasında yer alıyor. Montjuic Tepesi‘nde bulunan Poble Espanyol 1929 yılında Barselona Uluslararası Fuarı’na ev sahipliği yapması için yapılmış yapay bir İspanyol köyüdür. 42.000 m2 lik bir alanda kurulmuş ve 117 tane ev bulunan Poble Espanyol ‘de bulunan evler uzun araştırmalar sonucu bölgedeki en güzel model evler belirlenip yapılmıştır.Yapımı 13 ay sürmüştür. Mimar Josep Puig i Cadafalch tarafından yapılan Poble Espanyol aslında fuar için 6 ay süreli lazım olsa da yıkılmamış ve günümüzde açık müze olarak hizmet vermektedir.
La Rambla Caddesi Barselona’nın en önemli noktalarının kesişiminde bulunuyor. Caddenin bir ucu Plaça De Catalunya Meydanı diğer bir ucu ise bir diğer önemli nokta olan Kolomb Heykeli ve Port Vell Limanı‘dır.La Rambla üzerinde birbirinden ilginç gösteriler sunan sokak sanatçıları bulunuyor. Çok değişik makyaj ve kıyafette çok güzel sunum yapan sanatçılarla fotoğraf çektirmek isterseniz sizden biraz bahşiş istenileceğini unutmayı

Casa Mila ya da bilinen diğer adıyla La Pedrera ; Barselona’nın en güzel binalarından birisi olup Passeig de Gràcia Bulvarı üzerinde bulunur. Yapı ; Barselona’nın ünlü Mimarı Antonio Gaudi tarafından 1905-1910 yılları arasında inşaatı yapılmış fakat resmi olarak 1912 yılında tamamlanmıştır. Sagrada Familia ve Park Guell‘le birlikte Barselona da yer alan en önemli Gaudi eserleri arasında bulunanan Casa Mila kelime anlamı olarak “Taş Ocağı” anlamına gelmektedir ve Unesco Dünya Miras Listesi ‘nde yer almaktadır.

Casa Mila

Kristof Kolomb Heykeli ya da orjinal adıyla Estatua de Colón ; Barselona Port Vell Limanı üzerinde , Barselona’nın en turistik caddesi olan La Rambla ‘nın ise sonunda yer almaktadır. İngilizce Cololmbus Monument olarak bilinen 60 metre uzunluğa sahip Kristof Kolomb Heykeli 1888 yılında Barselona’da gerçekleşen Uluslararası Barselona Fuarına özel olarak yapılmıştır. Heykelin konumu özel olarak seçilmiş ve Krsitoft Kolomb’un Amerika yolculuğundan döndüğünde ilk varış noktası olan şu an ki konuma yapılmıştır. Özellikle akşam saatlerinde Kristof Kolomb Heykeli etrafında tur atabilir , Barselona Port Vell Limanı boyunca gezebilirsiniz. Liman üzerinde bulunan ücretli , 2 kişilik bisiklet taksileri kiralayarak da etrafı gezebilirsiniz.

Colomb Heykeli

Port Well
Barselona Limanı ya da orjinal adıyla Port Vel l Barselona ‘nın en önemli yerlerinden olan La Rambla Caddesi‘nin hemen sonunda yer alır. Sahip olduğu merkezi konum ve bölgedeki çeşitli eğlence ve etkinliklerden dolayı Port Vell yerli halkın olduğu kadar turistlerin de uğrak noktalarından birisidir. Liman üzerinde alışveriş yapabileceğiniz Maremàgnum Alışveriş Merkezi bulunmaktadır. Bunun dışında Port Vell Limanı ‘nda IMAX sineması ve 8000 balık ile 11 köpek balığına sahip Avrupa’nın en büyük akvaryumu olan Aquarium Barcelona bulunmaktadır. Barselona’nın bir diğer önemli gezi noktalarından olan Kristof Kolomb Heykeli de Port Vell üzerinde bulunmaktadır.
Port Vell

Passeig de Gracia ; Barselona’nın en ünlü ve hareketli caddelerinden biri olup cadde üzerinde Casa Batllo ve Casa Mila gibi Barselona’nın önemli turistik yapıları bulunur. Passeig de Gracia üzerinde bulunan birçok cafe & restorant ve alışveriş merkezinde de eğlenceli saatler geçirebilirsiniz.

La Boqueria ; Barselona’da gezilecek yerler listesi içinde en sevdiğim yerlerden birisi. La Rambla Caddesi üzerinde bulunan La Boqueria (tam adıyla Mercat de Sant Josep de la Boqueria ) aslında bize çok da yabancı gelmeyen bir konsepte sahip.Bildiğimiz kapalı pazar konseptine sahip La Boqueria ‘yı cazip kılan ise satılan değişik tropikal meyveler,çeşitli çikolata ve şekerlemeler. Pazar içerisinde turistlere özel anlık yemelik için hazırlanmış çok farklı meyve tabakları bulabilirsiniz.
Barri Gotic (Gothic Quarter) ; Barselona’nın eski yerleşim bölgelerinden biridir.  bölge ; La Rambla , Laietana, Ronda de, Sant Pere bölgeleri arasında kalan alanda bulunur .Santa Eulalia Katedrali başta olmak üzere birçok önemli yapıyı içinde bulundurur

Barcelona Diagonal ya da tam adıyla Avinguda Diagonal ; Barselona’yı 2 parçaya bölen şehrin en önemli caddelerinden birisidir.Caddenin toplam uzunluğu 11 km genişliği ise 50 metre olup cadde üzerinde birçok önemli yapı bulunmaktadır.
Barcelona Diagonal Meydanı özellikle geceleri de hareketli bir yapıya sahip. Çoğu yerde açık market dahi bulamayacağınız zamanlarda Barcelona Diagonal Meydanı’nda çoğu dükkan açık olabiliyor. Ayrıca Barselona’nın en önemli gezilecek noktalarından olan Casa Mila da meydan üzerinde bulunmaktadır.

Aquarium Barcelona ; Barselona’nın Port Vell Limanı’nda bulunan , dünyanın en güzel akvaryumlarından birisidir. İçerisinde toplam 35 akvaryum, 450 türde 11000 deniz canlısı ve 80 metre su altı tüneli bulunmaktadır. Barselona’da alternatif gezi noktaları arayanlar için güzel bir seçenek
Tibidabo ; Barselon’da bulunan 512 metre uzunluğa sahip bir dağdır
Mnac ya da tam adıyla Barcelona Museu Nacional d’Art de Catalunya , Barselona’nın Montjuic Tepesi‘nde bulunur ve İspanya’nın en önemli müzeleri arasında yer alır
Torre Agbar
Torre Agbar ; Barselona El Poblenou bölgesinde bulup, 144 metre uzunluk ile Barcelona Arts Hotel (154 metre) ve Mapfre Kulesi’nin (154 metre) ardından Barselona ’nın en yüksek üçüncü gökdelenidir. 33 katlı yapı , iş merkezleri ve ofis olarak hizmet vermektedir. Aslında bakılırsa Barselona’da gezilecek diğer önemli yerlerin yanında Torre Agbar es geçilebilecek bir noktadır fakat Torre Agbar‘ın özel led ışıklandırması ile geceleri çok güzel bir yapıya dönüşmektedir bu yüzden Torre Agbar’a en azından 1 gece çok kısa bir süre zaman ayırabilirsiniz
Palau de la Musica Catalana ; Mimar Lluís Domènech i Montaner tarafından 1905-1908 yılları arasında yapılmış Barselona’nın dünyaca ünlü konser salonudur. Muhteşem mimari ile yapı Hospital de Sant Pau ile birlikte Unesco’nun Dünya Miras Listesinde yer alıyor. Sahip olduğu tüm bu güzellikleri ile yapı Barselona’da görülebilecek en güzel noktalardan biridir

Hospital de Sant Pau (tam adıyla Hospital de la Santa Creu i Sant Pau) ; Mimar Lluís Domènech i Montaner tarafından yapılmış olup Palau de la Música Catalana ile beraber Unesco Dünya Mirası Listesi’nde yer alan çok güzel bir yapıdır.
2009 yılına kadar tam teşekküllü hizmet veren Hospital de Sant Pau , 2009 yılından sonra başlayan restorasyon çalışmaları ile müze ve kültürel merkeze dönüşümü başlamıştır

Teleferic de Montjuic ; Barselona’nın Montjuinc Tepesi‘nde çalışan Barselona ‘nın muhteşem manzarasının tadını doyasıya çıkartabileceğiniz bir teleferiktir

El Poblenou ; Barselona’nın en önemli yerleşim bölgelerinden biri olup güneyde deniz kıyısından başlayan bölge kuzeyde Sant Andreu, batıda Parc de la Ciutadella ‘dan doğuda Sant Adrià del Besòs sınırları arasındadır.
El Poblenou bölgesinde Barselona’nın en önemli yapılarından olan Torre Agbar binası ve Parc de Diagonal Mar Parkı da bulunmaktadır.

Maritime Museum (Museu Maritim) ; Barselona’nın La Rambla Caddesi‘ne çok kısa bir mesafede bulunan içerisinde gemiler ve denizle ilgili araç ve gereçlerin sergilendiği bir denizcilik müzesidir. Klasik denizcilik müzelerinden farkı içerisinde çeşitli aktiviteler ve eğlencelerin bulunmasıdır.
El Raval bölgesi ; Barri Gotic ile La Rambla Caddesi‘ne komşu olup Barselona’nın en eski iki yerleşim bölgesinden birisidir ve bölgede yaklaşık 200.000 kişi yaşamaktadır. Eskiden fuhuş,cinayet ve diğer olaylar yüzünden kötü şöhrete sahip Barselona El Raval bugünlerde merkezi konumunda bulunmasından dolayı büyük değişim yaşanmış ve bölge Barcelona’nın en ünlü bölgelerinden birisi konumuna gelmiştir. El Raval bölgesindeki nüfusun hemen hemen yarısı Pakistan, Endonezya ve Romanya başta olmak üzere Doğu Avrupa ülke vatandaşlarından oluşmaktadır. Bölgede birçok cafe,bar, eğlence merkezi bulabilirsiniz.
Parc Diagonal Mar ; Barselona’nın Forum bölgesinde yer alan güzel bir parktır. Toplam 14 hektar alanda 7 parça olan park 2002 yılında açılmış olup sahip olduğu yenilikçi akım ile Barcelona’ya farklı bir hava katmaktadır. Parc Diagonal Mar içerisinde yürüyüş alanları, göl, çocuk oyun alanları bulunmaktadır
Gran Teatre del Liceu ya da Katalanca kısa adıyla Liceu Barselona’nın La Rambla Caddesi‘nde bulunan şehrin ünlü opera evidir. 4 Nisan 1847 tarihinde yapılmış , toplam 2292 koltuk kapasitesine sahip Gran Teatre del Liceu 1861 ve 1994 yıllarında çıkan yangınlardan sonra 1862 ve1999 yıllarında tekrar yenilenmiştir